En av världens mest utbredda och ansedda tidningar, amerikanska Wall Street Journal, publicerade i sin internationella online-upplaga förra veckans fredag ett antal resetips om vart ta vägen med bil i Europa. Bland tipsen återfinns även Finland med Hangö omnämnt.
På dagens Hangötidning kan vi läsa följande uttalande av vår turistchef Anna Piiroinen:
– PR i den här klassen går inte egentligen ens att mäta i pengar, särskilt för oss som inte har satsat på att marknadsföra oss i utlandet utan istället försöker fånga upp utländska turister som passerar t.ex. genom Helsingfors.
Så rätt.
– Dessutom är det trevligt att flera långvariga turismföretagare omnämns i artikeln, de har gjort ett långt och gediget arbete för turismen i Hangö, säger Piiroinen också.
De "långvariga turismföretagare" hon här syftar på är Lappvik Frontmuseum, utsikten från Hangö vattentorn samt lunchen Fyra Vindarnas Hus... Någon annan nämns inte i artikeln, som ni i sin helhet kan läsa HÄR.
Intressant att det i artikeln publiceras en länk till Frontmuseet men inte till Hangö turistbyrå... Ironi?
torsdag 16 juli 2009
Hangö i Wall Street Journal
Etiketter:
frontmuseum,
fyra vindar,
Hangö,
lappvik,
piiroinen,
vattentorn,
wall street journal
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar