torsdag 30 april 2009

Glassäsongen inleds i dag

ska

Glasskiosken i Kyrkparken, inte vid kyrkan som HT felaktigt skrev, öppnar traditionsenligt på första maj, även om kiosken till det yttre inte är helt färdig.

Bilden till vänster visar hur den väldesignade klumpen (av Satoshi Othak) så bra smälte in i miljön.


På beslut av tekniska direktören i mars, så skulle kiosken bort. I den bemärkelsen att fasadförändringar skulle göras. Det var då tänkt att den nya kiosken ska påminna om den pumpstation som byggts på Kråkudden.

Man får ju hoppas att pumpstationen på Kråkudden inte ser ut såhär!



Numera ser ju fanskapet likadant ut som på bilden ovan, fast med en tillbyggnad. Och några påbygda "spröten" i husknutarna. Tyvärr var det så fult så min kamera vägrade ta bilder på eländet, men ni kan ju ta er en titt längs med dagen. I vårsolens sken.

Det är Hangö IK som har hand om både glassförsäljningen och byggarbetet. Byggarbetet sker med hjälp av frivilliga krafter utgående från de direktiv Hicken får från staden. Med staden menas här den tekniska sidan. Stackars Hicken

Men! Jag misstänker nog att inget av allt detta tjafs påverkar varken storleken eller smaken på glassbollarna! Njut av dem, ni!

* * * * *



En vänlig betrakatare av vår vackra natur, med en bättre kamera än min, skickade mig bilden till vänster. Till glädje för er alla som inte hade den lyckliga möjligheten att köa efter årets version av Finlands största glasstrutar. Bilden är tagen i dag.

4 kommentarer:

HenrikS sa...

Jag skulle vilja hämta en bastu till lekparken bredvid glasskioskerna samt ett ölschapp med det. Sedan finns det plats för en 20 fots container, som jag också har, och i den kan man ha cykel verkstad. Ett permanent lopptorg är ett måste på denna sköna plats. Potatis- och grönsaksförsäljningen från torget borde ju absolut finnas här.
Är det faktiskt så att HIKen
människorna inte har någon slags hum om omgivning och natur- eller skönhetsvärden. För för herrans skull bort kioskerna så fort som möjligt.

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med föregående "talare".

Anonym sa...

Sätt lagerjoppin med för cyckelverkstan ölschappen, så gör HIK med

Anonym sa...

Vi kommer nog med i "Guiness book of records" med dehär glasskiosk råddandet.
Undra på att stan är nästan bankrutt.