måndag 13 juli 2009

Veckans toalett

I Hangö har ju turisterna ingenstans att övernatta, åtminstone är möjligheterna små. Vad värre är, allmänna toaletter förekommer inte. Problematiskt för många.

För några år sedan gjordes på den alltid lika förträffliga HangöTidningen, nu minns jag inte längre med säkerhet av vem men jag misstänker Biggan, en serie artiklar där stadens alla restaurangers toaletter jämfördes inbördes.

Nu tänkte jag plagiera idén, men med den variationen att jag inte berättar varifrån bilden är tagen. Det får ni gissa er fram till. Här är den första:


11 kommentarer:

Anonym sa...

Park?

Anonym sa...

ROFLMAO! Skojig idé! Maret?

MEF sa...

Cafe Boulevard?

Unknown sa...

Alla fel så här långt.

Anonym sa...

Grönan?

Anonym sa...

Pirate?

Anonym sa...

Grönan

Unknown sa...

Jup, jup. Visst är bilden från Gröna Kajen!

camilla aka kristers fru sa...

jaaa.... hur f*n tror du man sku veta var det där e?? sidu, om det e från en krog (vicke det ju e) så brukar man (inte jag då) vara så full att man inte kommer ihåg hur hela vessan ser ut. bra om man kommer ihåg VAR den e överhuvudtaget. eller att det FINNS en. att sånt.

Toivo Isänmaa sa...

Kanske där kan bli mera än restauranger... tex bibliotek osv?

Anonym sa...

ha ha det var bara jag och "Krister" som visste!