söndag 16 augusti 2009

Toalettavslutning



Nu får det vara nog.

Efter en serie av toalettbesök, på i stort sett alla serveringsställen i staden, har jag kommit fram till följande; De ser i stort sett likadana ut allihop. Och kostnaderna för dessa undersökningar är för höga.

Kommentarerna jag fått, efter mina små excursioner, har varit varierande, många positiva men även några negativa. Tanken bakom detta projekt var ursprungligen den, att jag skulle visa "skithusen" som står bakom "glamouren", men i dagens läge är det inte längre så. Glamouren finns även på toaletterna, i synnerhet på de versioner där enbart kvinnor äga tillträde. På sitt avträde.

Men! Till min stora förvåning upptäckte jag någonting jag inte hade väntat mig; Hangö stad har en allmän toalett. Här får jag tydligen äta upp mina egna ord, då jag tidigare skällt på staden för att sådana inte existerar.

Jag ber om ursäkt.


Vår toalettexpert Krister vet säkert var toaletten ovan befinner sig, men vet han vart skylten till vänster hänvisar, och var den befinner sig?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bilden ovan är (Gamla taxistationen)
vid torget!!

Oskylten befinner sig på kyrk väggen i hangö!!

Johan sa...

Allmänna vessan är inte så allmän som Ben tycks tro. Jag har för mig att den har med Hanko Sushi att göra.

Men i det har Ben rätt, att det är en skam för staden att vi inte inom centrum har allmänna toaletter.

Undra på att folk pissar på privatpersoners träd.

Ett annat stort problem vi har är stadens inkompetens på området "Turism", som den gångna säsongen visat med önskvärd tydlighet.

camilla sa...

skylten vid kyrkan sku jag säga. den som e lite förvirrande om man frågar mej. pekar inte riktit åt rätt heller. eller? men va vet nu jag! ser jag ut som en hangöbo??

Willerby sa...

Skylten är kyrkans toa. Den toan som är vid torget är alltid stängd.
Det finns en Bajamaja på Tulludden och den är alltid öppen. Ryska chafförer brukar använda den. Efter sesongen är det best att man har inte lång väg hem. Hur är det med någon turist!

Anonym sa...

Bilden ovan är (Gamla taxistationen)
vid torget!!

Oskylten befinner sig på kyrk väggen i hangö O den pekar mot PARK ;)!!