torsdag 21 januari 2010

Livsfarlig idrott


En förgrymmad läsare skickar mig bilder på hur det kan te sig på en av stadens skridskoplaner.

Läsaren berättar, att den långa och grova spiken i fråga hade varit snötäckt, och att han fann den av ett rent misstag.

Med tanke på olyckan i Gerknäs i höstas, då ett fotbollsmål välte och tog en 8-årig flickas liv, kunde man ju tycka att de som sköter sportplanerna kunde göra sitt bästa för att undvika den här sortens grejer.

Någon unge kunde ha kastat sig i snödrivan, så som lekande ungar gör, och det hade gått verkligen illa.

Förhoppningsvis åtgärdas dylika fall fortare än kvickt. Helst innan de uppstår.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dom har väl knappast tid med sånt på sportplan, det finns ju annat att göra t.ex bilder att printa ut.....

Anonym sa...

till föregående svarare 21.1.2010:
Inte tycks denna anonyma person som skrev inlägget
"Dom har väl knappast tid med sånt på sportplan, det finns ju annat att göra t.ex bilder att printa ut....."
Inte är du nåt bättre heller för tid tycks du ju ha vara att skriva insändare hit :-)))))

Anonym sa...

Om jag är bättre eller sämre än nån annan låter jag vara osagt. Om jag skriver kommentarer till denna blog på min fritid är min ensak. Men det viktiga är att jag sköter inte skridskobanor. Men som skattebetalare förväntar jag mig att dom som sköter dem ser till att dylika fadäser inte förekommer.
Tyvärr verkar det som om en del av arbetstiden används till annat
än det man får betalt för. Att t.ex printa ut bilder som väcker anstöt hos en arbetskamrat kan vara farligt (för att nu tangera rubriken).