måndag 24 januari 2011

Polisen effektiverar sin verksamhet

Det låter ju bra, kan man kanske tycka.

På gårdagens Etelä Uusimaa läser jag att sparkraven nu även når Raseborgspolisen, man kallar det visserligen "effektivering av verksamheten" men slutresultatet är detsamma; Hangö-kontoret ska börja hålla mera stängt än öppet.

Hur i hela hel... kan man påstå att verksamheten ska bli effektivare genom att helt sluta med den? Tror statsmakten på fullaste allvar att medborgarna i Finland är så förbenat dumma att vi inte förstår vad som är på gång?

I undersökning efter undersökning framställs Hangö som Finlands värsta tillhåll för skurkar av alla de slag och det här är polisens lösning på problemet; "Vi tar bort kontoret så kan inga anmälningar längre göras. Då får vi i ett slag brottsligheten i Hangö att minska med 100%".

Jag tror jag ska börja effektivera min skattebetalningsförmåga. Härefter betalar jag bara varannat skatteöre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag sku vara mera överraskad om man hade bestämt sig för att satsa på polisen. Ännu ett idiotiskt beslut av våra politiker/beslutsfattare.

Undrar vad deras vision är? Vilken framtid är det de försöker skapa? Beslut som det här är väl steg av någonslags större strategi de har?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.