torsdag 5 maj 2011

Mera kultur

Nu på fredag, d.v.s. i morgon, bjuder kammarkören Vox Humana på sånger av Evert Taube. Tid och plats uppges vara klockan 19 i Hangethesalen. Som dirigent fungerar Sigurd Idman. Om jag inte missminner mig sjöng Vox Humana på ett bejublat sätt Bellman i fjol. Men jag kan ta fel, det har jag gjort förr.

Någon egentlig inträdesavgift kan man inte tala om, men en obligatorisk välkomstdryck serveras för det facila priset av 5 euro.

Javisst ja, för de av er som är intresserade men inte vet var Hangethesalen är berättas det på stadens hemsidor att den går att hitta på Skolgatan 9-11.

Likaså i morgon inleds den akvarellutställning av T.H. Norling i muséet jag nämnt tidigare. Den utställningen pågår fram till början på oktober, så man behöver inte stressa för att hinna dit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det va fullt hus i Hangethe salens atrium ikväll!