söndag 20 november 2011

Kommentarer

Återigen, ännu en gång, har jag ibland kommentarerna en anonym kommentar gällande det att jag på basis av era IP-nummer vet vem som kommenterar vad.

Jag tror att "anonym" tilltror mig en alltför stor förmåga då det gäller IP-nummer. Jag ber att få påpeka att det inte är jag som ser dem, det är den person på Google som är ansvarig för Blogger som gör det. Om han/hon vill.

Med det extra program jag har installerat ser jag endast via vilket bolag kommentarena kommer. Och det är jag egentligen inte ens intresserad av.

Här, till skillnad från de flesta andra forum, får man fortfarande kommentera anonymt. Och anonym betyder, i mina ögon, anonym.

Om man däremot kommenterar på ett sätt som är rent lagstridigt gör jag mitt bästa för att radera kommentaren innan allt för många hinner se den, bommar jag så kan det gå illa. Både för mig och den som skrev kommentaren.

Men, låt oss undvika en sådan situation.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,du har rätt i att man inte kan dra några säkra slutsatser av IP-nr.
Dock tror jag mitt fasta IP ger dig en klar fingervisning om vem jag är..spec ihop med min mailadress.

Jag föredrar dock att vara "anonym" utåt sett för att slippa påhopp av typen "inte ens Hangöbo..".

Tillåt mig dock att ironisera,kommentera och måhända bidra ibland.

Anonym sa...

Jag vet inte var anonym fyller i sin e-mail adress här på "skvallret"?. När man kommenterar i tidningarnas diskussioner man göra det men här har åtminstone inte jag hittat något sådant fält. MF

Anonym sa...

Anonym MF. Ja du har rätt! (Blogger brukar ha det kravet).

Ursäkta mitt misstag,min dumhet förlåter jag själv!