onsdag 2 november 2011

Nytt inlägg

På begäran, inte enbart av min gamla far och min betydligt yngre hustru, kommer här nu ett snabbt inlägg. Helt skrivet utan hot eller utpressning, arv har jag inget att lämna och skillsmässa tror jag inte på.

Men de hälsningar som framförts, i stil med att jag åtminstone borde tacka mina trogna läsare för tiden som gått då jag slutar, de måste jag nog ta på allvar.

Inte fan är det ert fel, så inte ska ni tackas.

För jag slutar inte.

Nu är det så, ser ni, att jag lidit av en helt obotlig sjukdom. Egenintresse.

Ja, jag erkänner, jag har satt mig själv, med mitt egennyttiga lättjefulla och syndiga sinne, framför er. Här hjälper nog inga förklaringar om minnesförlust eller tillfällig sinnesförvirring.

Inte heller en förklaring om att YLE västnyland, Hangötidningen och VN sköter skvallret.

Däremot hade jag här tänkt mig att fråga, vilket utgör det stora monstret i mitt dilemma, vad ni tycker om ett beslut jag borde ha gjort under mina kvalfulla nätter då jag tänkt på hur jag ska fortsätta med bloggen, om jag ska bli elakare eller mera socialt snällare...

Men jag kom fram till att jag egentligen inte så mycket bryr mig i vad ni tänker. Jag blir elakare. Här en tanke för er att tugga på medan ni funderar på nya anonyma smädesord;

Vad beror det på att Stadsstyrelsen föreslår för fullmäktige att både inkomstskattesatsen och fastighetsskatterna hålls på samma nivå år 2012 som i år.

Kan det ha med ägandet av fastigheter och fastighetsskatten att göra?

6 kommentarer:

Axelsson sa...

Välkommen åter!

Fundersam sa...

Hm, förstod inte riktigt frågan.

Skattesatserna i Hangö är redan höga, varför man kanske vill undvika höjningar. Samtidigt skulle det nog vara bra att ta in lite extra pengar för att betala av lånen man har.

Anonym sa...

Om du är för "hård i bettet" lär du få höra det.

Välkommen tillbaka...det kändes som något fattade i min bloggrunda!

Anonym sa...

Jag är SÅ glad att Du inte slutade med bloggen!!!
Ö: Anne, en finskspråkig fritidshangöbo

Anonym sa...

IHANAA Ben että olet tullut takaisin!!

Anonym sa...

Bästa Ben,
fint att läsa bloggen igen.
Här får du svaret på frågan: lite elakare....