onsdag 7 december 2011

Dagen efter

Så då har vi igen några dagar vardag. Självständigt firade vi på det sätt vi behagade och hade lust, allt efter möjlighet, i ett land där man kan göra vad man vill om man vill.

Herrar och damer har tilldelats utmärkelser av olika valörer, ingenting större till Hangö så vitt jag vet - korrigera mig gärna om jag har fel, en utmärkelse är något som är utmärkande och bör således uppmärksammas - men årets kulturpris delades åtminstone ut till en Hangöbo. Musikern Simopekka Silvonen, äntligen en värdig kulturpristagare, mångårig dirigent för Seaside Stompers m.m. m.m. är den som i år får titulera sig kulturmänniska nummer ett.

Seaside Stompers firar väl fyllda 30 år i nästa år, tror jag, varav Silvonen har varit dess dirigent i 20. Tiden går då man har roligt.

Och så en känga; Det vore verkligen dags för Nämnden för kultur- och medborgarverksamhet att uppdatera sina mötesprotokoll på nätet. De släpar efter. Igen.

4 kommentarer:

Benccu sa...

Detta hör egentligen till det förra inlägget,presidenter och kungar.Von Hessen-Kassel-Rumpenheim,nu vet jag åtminstone varifrån Astrid Lindgren fått sina RUMPNISSAR.Hon har läst Finlands historia.

Inga sa...

Ben, hos mig ser man protokollen fram till 3.11.2011 och föredragningslistan för mötet 7.12.2011. Bättre uppdaterad kan man knappast vara! Eller läser jag fel!

Unknown sa...

Uppdaterat i dag, så gick det även sist.

Inga sa...

den som uppdaterar läser säkert din blogg. Trodde redan jag blivit lite "kollrig".