torsdag 1 december 2011

Ny informatör vid stadskansliet

Stadsstyrelsen har beslutat välja studentmerkonom Nina Näsänen till befattningen som kombinerad informatör och ledningens assistent. Näsänen skiljer sig från gruppen sökande, allt som allt 12 stycken, med sin mångsidiga kunskap och erfarenhet, sägs det. Även de andra omständigheterna som framkommit i intervjun förordar val av Näsänen till befattningen, sägs det också i protokollet.

Vilka de andra omständigheterna är vet jag inte, men kanske hon är söt?

Samtidigt konstateras att valet är villkorligt sålunda att sökanden ska genom godtagbart läkarintyg visa att hennes hälsotillstånd är lämpligt för tjänsten, konstateras det också.

Vad sjutton betyder det? Att hon inte har någon latent sinnessjukdom eller vad?

Kanske kan jag be att någon informerar mig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med godtagbart läkarintyg är något som alltid funnits när det gällt statliga och kommunala tjänster och befattningar. Dessutom är det helt på sin plats att alla måste genomgå en läkarundersökning innan de anställs. Sedan vad gäller omständigheterna tror jag nog mera på att det skett någon miss, borde säkert vara andra faktorer. Men informatörer ska ju också vara stadens translator, så månne inte sådana här översättningsmissar försvinner.

Benccu sa...

Detta godtagbara läkarintyg har alltid varit obligatoriskt då det gäller anställandet av fastanställda tjänstemän.Lika 1970 då jag blev anställd,man vill väl förhindra att personen tar anställning ena året o går på pension efter 2-3.

Unknown sa...

Tack för den informationen.

Och så undrade jag i mitt stilla sinne vad orsaken var till att Kavander förklarade sig jävig. Men det lär vara så att denna nya informatör är gift med Kavanders sambos son.

Ja, ja. Världen är så liten och så fylld av kompetens så man blir helt bortkollrad.

Axelsson sa...

...drar mej till minnes en episod som lär ha utspelat sig bland Hangö stads anställda en gång i tiden;
Det lär ha varit så att en av stadens anställda (personen syns ännu i gatubilden, cyklande vanligtvis) lär ha blivit ombedd att skaffa sig ett läkarintyg över sin mentala hälsa. Den ombedda lydde order och skaffade sig det begärda läkarintyget.
När personen i ett senare skede av någon anledning kom i personlig kontakt med dåvaranda stadsdirektören tog personen fram sitt läkarintyg, visade det för stadsdirektören och sa:
"-Titta vad jag har. Borde du kanske skaffa dej ett likadant?"

...men tiderna kanske har förändrats?