söndag 20 maj 2012

Drottningberg i dag











9 kommentarer:

Anonym sa...

Inte mycket till drottning!

Man undrar ibland varför terrängen och växtligheten och allt måste rivas och planas ut till en platt intetsägande byggplats med planterade träd som dör och gräsmattor som gulnar och lustiga hus som troligen ingen vill bo i när vintern kommer.

Nåja,samma har man stampat fram i många gamla hamnområden i världen..men då var det gamla förslummade pirar och kajer som togs till vara på gott och ont.

Nåja,tack för bilderna.

Anonym sa...

Titta på visionerna hur det kan se ut på detta område om ?? år och hoppas att en del kan förverkligas. Vad har du för visioner ????

Anonym sa...

Visioner?

Ja inte är det det jag sett från byggherren.

Man kanske kan utnyttja terrängen i bästa fall,inte förstöra allt för all evighet.

Lite provokativt: Varför inte riva kyrkan och vattentornet för att bygga ett nytt city?

Anonym sa...

Nu "järmas"det om berget bara för järmandes skull,inte har väl Hangöbor aldrig vallfärdas dit.Sedan Laivarakenne kom till har det endast funnits en par platser där man kommit upp på berget.Som grabb kunde man nog besöka det för det var lite intressant och sedan kunde man faktiskt simma i en pott mitt uppe på berget.Samlar man 1000 Hangöbor o frågar hur många som i vuxen åldet varit uppe på Drottningberg så inte är det många händer som sträcks upp.Från armebryggan framåt var det bara ett 30m brett område man kunde gå på,resten var sprängsten.Träden man nämner var till största delen sälg o videbuskar.Varför JÄRMAR vi?

Benccu sa...

Skulle inte vara anonym men något hände.

Anonym sa...

Till "JÄRMAR VI" vem skulle vilja bo på "hamnens utvidnings" plats området är hemskt och hela projektet kommer att bli en "KATASTROF" ,dom som reserverat "bostäderna" är bara investerare! Sista "höghuset" som är planerat bredvid "Lare Byggnaden" Står ca 50 m från planerad ny "ramp" och vem fan vill bo där!!!???

Benccu sa...

Fast det är en helt frivillig sak att flytta till området och inte ett måste hör jag att du ändå är tvungen att JÄRMA.

Anonym sa...

Det verkar ju vara ganska osäkert med både det ena och det andra och fortsättning lär följa.

Hangö Stad betalar?

Så nog är det på sin plats att järma ibland. Och då inte stämplas som idiot eller anonym av vissa.

Men jag vet ju bara vad som skrivs i pressen...

Inga sa...

När jag var barn var Drottningberg en förbjuden, men ack så rolig "lekplats". Personligen skulle jag gärna köpa en lägenhet på Drottningberg, men tyvärr så är min börs för tom för det. Jag kan mycket väl tänka mig att bo granne med hamnen.