onsdag 23 januari 2013

Digitalisering

Sådär. Då har jag varit till biblioteket och lyssnat på hur, och vad, man kan gå dit för att få omändrat till digitaliserad form. Från gamla c-kasetter och sådant.

Som väntat lärde jag mig egentligen ingenting, men den närmare trettiotal starka åhörarskaran fick lyssna på barnsånger från förr och en massa annat skoj. Som då den maskinansvarige bibliotekarien Kristiina Merilahti - jag hoppas det var så hon sade att hon hette - hade digitaliserat i förväg.

En lovvärd satsning av vårt bibliotek som jag nog tror att kommer bereda en hel del nöje bland dess kunder i framtiden.

Medan jag satt och vred mig i stolen passade jag på att ta en titt på Lispe Tarnanens bilder på ödlor, ormar och grodor. Det pågår en utställning av bilder på dylika kräk som bäst, nämligen.

Jag tycker inte om ödlor, ormar eller grodor.

Åtminstone inte så där jäkligt många på en gång.

Inga kommentarer: