onsdag 2 januari 2013

Svårt att förstå

Ja, jag har svårt att förstå, det vet ju alla.

Nu har jag svårt att förstå mig själv. Varför i hela världen ska jag inleda det nya året med järm, då det är just det evinnerliga järmandet som går mig på nerverna?

Och jag har så svårt att förstå varför har man på svenska YLE har så svårt att förstå skillnaden mellan Hangö hamn och de operatörer som fungerar i hamnen. Och varför berättar man att en busslinje är mycket olönsam, då den för staden kostar lika mycket - eller litet - oberoende av passagerarmängder?

Varför vägrar sommaren att infinna sig, trots att vi har plusgrader? Och varför smälter snön nu, då vi ska ha vinter?

Och av vilken anledning frågade rumpnissarna hela tiden vaffö de då?

Inte är det lätt att förstå, men skräp i det.

För jorden fortsätter att snurra på, så som alltid förr.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å va de för svårt att förstå de , om de går dåligt för största operatören i hamnen , så då går de ju dåligt för hela hamnen ,tyckte mig läsa något skryt av "sundberg" att det går så och så bra för de ena å de andra i hamnen , tydligen börjar han blanda ihop "verklighet" eller "drömmar" ,om nu engång "stuveris" dirika säger att trafiken har minskat ,så låt oss tro på honom och inte dessa andra "HAMNYRARE" !!Tyypiska demens yrerier!!

Stig Sundberg sa...

De är beklagligt att vissa verksamheter som Hangö Stevedoring sköter om visar en liten nedgång under år 2012. Det gäller speciellt pappersexporten, som är en arbetskraftskrävande verksamhet. Min bedömning, utgående från befintlig statistik för hela hamnverksamheten, är ändå att det gick rätt så hyggligt för Hangö hamn år 2012. Speciellt glad är jag över att gummihjulstrafiken uppvisade det näst bästa resultatet någonsin under hamnens 140-åriga historia.
Ordet demens skall man vara försiktig att leka med. Vem vet.....

Tomppa sa...

Mata inte trollet

Anonym sa...

Stigu ,stirra int dej blind på dina "gummihjulssiffror" ,vi har sett det förrut att trafiken kan förflyttas ,på 90 -talet slutade senaste "gummihjulstrafik" på några veckor och förflyttades till "större hamnar" , även "railshiptrafiken" som var så säker att aldrig flytta bort från Hangö försvann !! Återststår att se vilken "trafik" som försvinner som nästa!!

Stig Sundberg sa...

Det stämmer vad du säger, jag har själv varit med om den utvecklingen. Men min kommentar berörde ändast år 2012, som jag forsättningsvis tycker var hygglig.

Stig Sundberg sa...

Märkte mitt skrivfel: ändast skrivs endast.

benccu sa...

Skulle inte vissa STUVARE varit så hemskt bussiga en gång så skulle väl aldrig en konurent kommit hit. Men har man stora förmåner o ändå vill ha mer kommer det förr eller senare en som säger. Vi debiterar endast för det vi utför. Annars skulle Stevedoring ännu som förr ha haft allt i handsken.