söndag 10 februari 2013

Fastalgsjippot




Jaa-ha, gott folk. Så kan det gå. Då jag egentligen borde varit på fastlagsjippo i Tegelbruksparken låg jag på soffan och stönade med en huvudvärk jag inte känt maken till på flere år.

Jag hade verkligen sett fram emot att få se den halfrivilliga brandkåren med brandbil, äta en varm korv och safta upp mig en aning, kanske renta av skulptera någonting vackert i snö, men nix.

Det där med skulpterande hade nog ändå inte blivit till något, jag är inte precis händig av mig då det gäller sådant, på sin höjd hade jag kanske åstadkommit en ful gubbe.

Till all lycka har vi som en räddande ängel den oöverträfflige Benccu Wikström som orkade masa sig ut på en utflykt till parken i fråga.


Han kan rapportera att det bland besökarna kunde ses en klar uppdelning i intresseform, de yngre var klart mer intresserade av brandbil och pulkkabacke medan de äldre föredrog den grillade korven. Inte så förvånande kanske, men visst bongar jag även en och annan äldre i lekartagen på bilderna han tagit.

Det ser så roligt ut så nu harmar det ännu mera att jag inte var i form att delta!




Inga kommentarer: