söndag 3 november 2013

Verk från sommarens skapande veckor

Som ett passligt söndagsnöje, ett avslappnande och lugnt sådant, tog jag mig i dag till Stadshusgalleriet för att ta mig en titt på de utställda verk som skapats under senaste Skapande Veckor.

Så som alltid, då jag ser vad våra talangfulla barn uträttar och skapar, blev jag högeligen imponerad. Där fanns tecknade serier, serier och bilder gjorda med en blandteknik av fotografi och grafik, målningar och skulpturer. Kort sagt ungefär allting mellan himmel och jord.

Tyvärr duger varken min kamera eller mitt öga till att ta bilder med den för att återge det urbud som finns att se för tillfället. Och ingen bild i världen kan förmedla den känsla av skaparglädje som riktigt strålar ut från en stor del av de utställda verken.

Det finns hopp för vår framtid.

Jag rekommenderar er alla att ta en titt på utställningen, om ni redan gjort det gå en gång till, som pågår dagligen mellan klockan 12 och 16 fram till och med den 10 november.


Inga kommentarer: