Dagens "Västis" tar sig en närmare titt på stadsdirektörskandidat Jyrki Hakkarainen. Artikeln, skriven av Niclas Erlin, går i sin helhet att läsa här.
- Nu gäller det att effektivt marknadsföra Hangö, säger Jyrki Hakkarainen. Det skulle locka både turister, nya invånare och arbetskraft till staden. I Jyrki Hakkarainens vision ingår marknadsföringen som ett verktyg inom många olika sektorer. Turismen hör till de viktigaste, och här ser Hakkarainen gärna att satsningar görs för att få igång vinterhalvåret.
– Staden borde få ett hotell till. Nån form av mötesplats för företag behövs, säger Hakkarainen och betonar att marknadsföringen av staden som turistort ska ske i nära samarbete med näringslivet.
Jyrki Hakkarainen understryker att han flaggar för ett självständigt Hangö. Men samtidigt påminner han att staten och ekonomin hela tiden tvingar kommunerna att fundera på sin framtid också i termer av nya förvaltningsgränser.
– Jag förutspår att hela regionen från Lojo till Hangö nångång i framtiden kommer att gå ihop till en och samma stad. Frågan är endast när det sker. Primärkommunerna och den lokala identiteten försvinner inte, men förvaltningsgränserna förändras.
fredag 13 februari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar