lördag 21 mars 2009

En vecka gamla nyheter

Jag har varit totalt egoistiskt upptagen med ett eget liv den gångna veckan, så jag måste till min skam be om ursäkt för att jag totalt missade denna veckas upplaga av Hangötidningen.

Nu har jag, sent omsider tagit mig tid att bläddra senaste torsdags exemplar, alla 24 sidor (sex pappersbitar).

Bortsett från rosor, ris, sport och dödsannonser, ser det inte ut som om jag hade missat så värst mycket av händelserna i Hangö under veckan som gick.

En sak bommade jag däremot tydligen totalt, den kommer nu:

Senaste veckoslut fick en 1982 född man stora nippran av överflödigt intagen alkohol, då han kände för att hoppa från tredje våningen i ett höghus på Nycandersgatan.

Dessförinnan hade han gett en yngre grabb, född 1990, på käften. Hemkommen från detta bråk hade han ett nytt sådant på gång med sin flickvän, varefter han hoppade från balkongen.

Den hoppande fördes till Tölö sjukhus, mannen som fick på käften hade endast lindriga skador. Hur det gick med flickvännen berättas inte.

Man kan anta, (eller hoppas (sic!)), att den krabbisen blir en han minns.


Inga kommentarer: