söndag 4 april 2010

Virvon varvon...

Det har påpekats att jag inte hade något inlägg i går. De mera fiffiga kommentarerna min e-postlåda mottagit har innehållit sådana ord som blåkulla, häxor och kidnappning.

Sanningen är den, att jag var på födelsedagskalas. Dubbelsådant. Ett 110-års sådant. Ännu ett stort grattis till Tarja och Tapsa, samt ett tack till de som organiserade det hela.

Någon har sagt att jag borde kommentera BB samt dess stängning. Vilket jag redan gjort i oktober i fjol. Tjänstemän rår vi inte på. De är inte folkvalda, och anser sig därför veta bättre än majoriteten av medborgarna.

En sak, däremot, som tjänstemännen INTE rår på är våra folkliga traditioner. Skicka ut påskhäxorna, gott folk! Det stör mig inte det minsta om de skickas ut på torsdag, som i stora delar av sveariket, på lördag som i svenskfinland, på söndag som i östra delarna av landet eller alla dagar som i Hangö. Skojiga små pojkar och flickor med målade ansikten får mig alltid att le. Fast det är grått väder.

1 kommentar:

Anonym sa...

En får gratulera!

I min enfald trodde jag,i alla fall i teorin, att stadens tjänstemän får sina direktiv från den politiska makten?

Men jag kan ju ha fel..