fredag 14 maj 2010

Övernattningsmöjligheter

En sak som har stått på min, och säkert också på många andras, önskelista här i staden är ett hotell. Då det gäller statusen på stadens möjligheter som en fungerande turistort är övernattningsmöjligheterna alltings A och O. Och detta har märkts i diverse diskussioner, både i staden och i våra olika medier.

Harkimo och hans projekt i all ära, men Hotell Regatta hör till de mera traditionella byggnaderna i vår stad och står således mitt hjärta nära. Av den orsaken följer jag med spänning med vad som händer, hur det händer och när det händer.

Nu pratas det att det är de lokala företagen Hangö Elektriska och VN-Byggservice som ska sköta byggandet och att byggstarten skulle ske inom ett par veckor. Fint om det arbetet hålls i regionen, och inte far till Hesa som så mycket annat.

Om byggstarten sker så som det nu pratas ser det ut som om den tidtabell projektets dirigent Peter Lindholm tidigare pratade om kommer att hålla. Fint! Då skulle vi ha hotellet renoverat och ombyggt sommaren 2011.

Den datorframställda bilden ovanför vet jag att jag visat förut, men jag tycker det ser så bra ut så jag visar den igen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ser verkligen bra ut så här på bild, synd bara att hotellet med matsal och/eller restaurang inte får sjöutsikt. Ett hotell som har världens möjlighet att få sjöutsikt kommer till korta för de som har råd att köpa lägenheterna. Det är ju bl a havet som gör Hangö så speciellt.
Mvh G Grundström

Fridde sa...

Hotellet kommer varken att ha matsal eller restaurang. Tyvärr får utsikten och maten sökas på annat håll.

Sjöutsikten hittar vi längs kajkantens restauranger. Maten också.

Det rör sig nu om företagsekonomi, inte nostalgi.

Låt oss vara glada för det vi får. Det vi KANSKE får skall vi inte ännu i detta läge satsa på.

Och framför allt: var inte lessen för att "somliga" har råd att köpa lägenheterna. De tillför Hangö NÅGONTING i motsats till hittills INGENTING.

Anonym sa...

Förhoppningsvis får hotellet i alla fall frukostrum eller minst vattenkokare, tepåsar / pulverkaffe, gräddpulver och sockerbitar i varje rum? Kanske rentav barskåp...

Anonym sa...

Men får hotellet några gäster???????

ikkehangöboo sa...

Rätt så underhållande att se Hangöbor kommentera då man sett på ett risigt hotell i 15 år. Vad jag förstått kommer nya bostadshuset + hotellet att bli rätt så högklassiskt. Hotellet ligger ju i en fin gammal fastighet med olika rum och trevlig miljö..... vilket annat kan tävla ? Dessutom har vi ju restauranger i Hangö tillräckligt...Hangöborna använder ju varken hotell eller ens egna restauranger !!!?? Det nya hotellet kommer ...enligt vad jag hört... ha fina utrymmen då du kommer in och alla bästa maskiner om man vill ha kaffe etc...va fan klagar man på egentligen .... att nån försöker ?

Anonym sa...

kommer dom att ha kaffe där?????!!!

Anonym sa...

hehehee, att ni orkar!