lördag 27 augusti 2011

Hangödagar


Detta veckoslut är tillägnat Hangö och kanske till en liten del även forneldarnas natt. Hangödagarna inleddes så smått redan i går, programmet är digert hela veckoslutet och jag hoppas verkligen att så många som möjligt av er kan ta del av åtminstone någonting av det som erbjuds. Hela programmet, med tidtabeller, går att se HÄR.

Helt klart att det rör sig folk i staden, underligt vore det annars - med tanke på det underbara väder vi har - så passa på att njuta av den indiansommar vi nu är lovade!

Själv hade jag nyss glädjen att kunna bli avbildad i siluett, gratis, i stadshuset. Samtidigt som jag fick ta en profilbild, även den gratis, av konstnären. Det är Hangö Bildkonstnärer som bjuder på det här, helt gratis, givetvis.




5 kommentarer:

Anonym sa...

det har verkligen varit roligt att sitta på Turistbyrån idag...så många glada, positiva turister på gång!

Anonym sa...

Det var ju roligt. Själva programmet var inget vidare, det sämsta jag sett. Inget för vanliga hangöbor!

Anonym sa...

Och nu e de höst och turisterna har försvunnit ,va skönt!!

Hangöbo sa...

Jag undrar vad "vanliga" hangöbor skulle uppskatta? Av ett varierande utbud fanns det nog något för dom flesta. Alla kan ju inte alltid uppskatta allt.

En vanlig hangöbo sa...

läste kanske programmet dåligt, men för egen del hittade jag nog inget jag var intresserad av. Varierande program? Två nästan likadana inomhuskonserter, en utekonsert för ungdomar, något finskt teaterprogram i Haga park och sedant de sedvanliga årligen återkommande programmen!