lördag 19 november 2011

Uteblivet utlovat fyrverkeri

En hel drös med olyckliga barn vällde kring alkohörnet, väntande på fyrverkeriet som skulle starta klockan 18, eller däromkring. Än olyckligare föräldrar försökte få sina barn lugnade då ingenting hände. Olyckliga företagare som inte hade en aning om vad som hände och mera inte hände, för att inte tala om varför det inte hände som skulle hända då det borde ha hänt, hade inte heller roliga minuter.

Den stora minutvisaren var redan långt över rakt opp å ner, men ingenting annat än mörker syntes i skyn. Mammor, mormödrar, farmödrar och övriga släkt och vänner till piltarna försökte enligt bästa förmåga hitta blixtrande stjärnfall i skyn.

Till min stora lycka såg jag inget av detta, för jag, jag trasslade runt berg och djupa dalar för att hitta en passlig vinkel att få en fin bild av de kommande fyrverkerierna, vilket visade sig vara förgäves.

Ojnej, det gickåthelvete! får föreningen Hanko Shopkeepers unisont utropa.

Att i snålhetens namn hyra en gosse från Riihimäki, i stället för en lokal förmåga, som inte svarar i telefon är ett exempel i miniatyr hur idiotiskt systemet numera fungerar.

Håll pengarna hemma, säger jag för tusensjuhundraelftiförsta gången, då fan vet man vem man ska söka när barnen väntar på fyrverkeri.

1 kommentar:

Monica Ferm sa...

Med många ursäkter levererades en förklaring; Han hade bokat in Hangö på söndag den 20.11.
Hur han hade kunnat göra det är ju en gåta, när det hela tiden var tal om lördag, men kanske han blandade med julgatans öppning i H:fors?