lördag 19 november 2011

Vattentornet och Restaurangdag

Som bekant tycker jag att vattentornet är häftigt, i synnerhet hissen. Bilderna nedan tog jag då jag var och tog mig en titt på "Kaffetornet", som det i dag med anledning av att den tredje Restaurangdagen ordnades.



Konceptet "restaurangdag" är i sig ganska besynnerligt; vem som helst ställer var som helst upp ett bord och säljer ätbart. Låter en aning rebelliskt och olagligt, och det är precis det som är meningen med det hela. Åtminstone från början.

Den så kallade restaurangdagen ordnades för första gången i somras, då uppstod mer än 180 tillfälliga restauranger för en dag, många av dem utomhus. Nu då det för tredje gången ordnas sådant här väntas det, för en dag, finnas en uppsjö av matställen att välja mellan.

Själv skulle jag om jag fick välja ta en restaurang med A-rättigheter, men också rättvisemärkt kaffe kan ha sina fördelar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl ca 55 år sedan jag var uppe i tornet...får nog jenka mig åt det hållet kommande sommar...