tisdag 24 januari 2012

Väderprat

Det är snö i luften, känns det som. Om den känslan är rätt leder det inom kort till att det även är snö på marken. En snabbtitt på väderleksprognosen som Meteorologiska Institutet ger, utlovar ymnigt snöfall från inom ungefär ganska snart nu och så ska det fortsätta fram till torsdag morgon.


Det betyder snöskottning. Men det betyder också halka och annat elände, så ta det försiktigt i trafiken. Förhoppningsvis betyder det inte denna gång strömavbrott, men ho vet, så som våra elbolag verkar sköta inbesparingarna i år kan man aldrig vara säker.

Det har påpekats, eller snarare framställts en förfrågan, om vart allt det "gamla Hangö" jag brukar skriva om tagit vägen. Och så har jag fått en gliring om att jag inte längre citerar tidningen Västra Nyland.

Varför jag skulle behöva göra någondera vet jag inte, men för att, så här mitt i vintern, slå en hög flugor i en smäll, så ska jag publicera en liten bild över hur vädret såg ut den vecka som gått - för många år sedan. Klippet är saxat ur tidningen Västra Nyland och gäller tiden 19-24 januari 1890:

3 kommentarer:

Anonym sa...

En fråga till Benccu; har du fotograferat utfyllnaden av vågbrytaren väster ifrån?

Skidarn sa...

Skidning!

Anonym sa...

hello - re your " sailer post" on the 18 /03 please pm and we will sort you out try this link see if there the same
kind regards
jamie