lördag 15 december 2012

Försiktigt


Det jag hade tänkt skriva i dag snuddar farligt nära möjligheten till åtal för landsförräderi och skulle garanterat på alla sätt fylla kraven på att kunna spärra in mig för uppmaning till samhällsfientlig verksamhet. Hur goda jag än anser mina avsikter vara.

Så jag låter med tanke på familj och bekanta den revolutionsuppmanande texten utgå.

I stället bidrar jag till veckoslutets allmänna glädjeyttringar med följande trevliga och inspirerande meddelande:



5 kommentarer:

Anonym sa...

Inga "NYHETER" om stadens "EKONOMI" ,bara löjligt "LULL ; LULL" , var är "FERMEN" som kritiserar och "abligerar" , "du" som "vågar" , säga vad du tycker , numera låter denna Blogg , som en typisk Hangöbos önskelista , "JA" vi får va vi får !! Å de får vi leva mee !!!

Analytiker. sa...

Jag tror att den här bloggens upprätthållare gjorde det felet att han ställde upp på sossarnas lista i kommunalvalet. Nu kan han inte mera vara kreativ, ifrågasätta, kritisera och föra en dialog som en självständigt tänkande människor kan göra.Man uppfattar alla hans tankar med en viss " inriktning ".

Unknown sa...

Så signaturen "Analytiker" tror att jag hade varit fränare om jag ställt upp på SFP's listor? Eller Sannfinnarnas?

Problemet är snarare det att jag är så förbannat trött på att järma hela tiden. ALLA beter sig som svin, inte ni kommentatorer undantagna, och så kallade yrkespolitiker i synnerhet.

Kanske det vore dags att försöka hitta de positiva grejerna i livet? Som en god kvinna att krama om, ett glas vin, en öl, eller vad man nu råkar tycka om.

För fan, all post jag får är fylld av hat och såkallade "NYHETER" på ett "LULL LULL" sätt om hur allt går åt helvete. Anonymt. Opubliserbart.

Ingen som är på barnträdgårdarnas julfester längre?

För att få "FERMEN" att skriva en text på det sätt som här begärs behövs det nog mer än ett fyllesnack.

Helt självständigt tänkande och för en gångs skull välmående skrivet.

Ekonomen sa...

Du glömde "EKOMOMI".

Anonym sa...

Märkliga kommentarer....

Jag känner inte herr Ferm personligen, men jag förstår inte varför ev. politiska åsikter skulle hindra honom från att tänka själv?

Jag börjar förstå vilka underligheter som lever under ostädade lister och bord i Hangö...
"kabinetissa istuttiin",sa man förr.

Hälsar anonym anonym.