torsdag 12 november 2015

Antisocialt

Till min stora förvåning läser jag i dag på YLE Västnyland att jobbet som social disponent är i vågskålen i Hangö. Det var väl konstigt, reagerar jag, Päivi Sundberg har väl gjort ett bra arbete?

Med ännu större förvåning ser jag att orsaken är att pengarna tjänsten kostar inte finns reserverade i budgeten. Hur kan man låta bli att reservera pengar för en tjänst som funnits sedan 2008, och dessutom verkligen fyller sin uppgift mer än väl?

Tjänsten har kostat staden 2.190 euro per månad, vilka nu ska sparas in, en summa som verkar rent obetydlig med tanke på vad staden får för pengarna.

Ännu konstigare, sådär enligt mitt sätt att tänka, är att det så sent som i tisdags i stadsfullmäktige klubbades igenom ett extra obudgeterat bidrag på 27.000 euro för stiftelsen som driver Aurorahemmet.

Inte är det väl bara samma slantar det pratas om?


Inga kommentarer: