måndag 18 juni 2012

Planeringsassistent

Så här i stundande kristider söker staden en planeringsassistent. Det finns knappast någon som kan säga emot, då jag på fullt allvar påstår att det är i sista minuten man söker en sådan.

Till arbetsuppgifterna hör nämligen upprättande av tomtindelnings- och fastighetsförrättningskartor, uppdatering av kommunregistren och baskartan, biträdande uppgifter i anslutning till planläggningen, arkivering samt utlämnande av beställda utdrag.

Nu tror jag ju nog att man på tekniska och miljöverket i någon mån klarat av det här arbetet redan tidigare, med några få undantag, men det är verkligen på tiden att man får en assistent som kan hjälpa alla de hårt arbetande direktörerna med det till smärtgränsen tangerande hårt betungande arbetet.

I synnerhet arbetet med att renskriva alla olika versioner av våra baskartor som finns. Det kan inte vara lätt att hålla reda på vilken av dem som är den mest aktuella och sådant kan vålla huvudbry hos våra tjänstemän. Det har man ju sett, att det inte är så lätt.

Men det där med arkivering tror jag nog vilken tjänsteman som helst klarar av, det är ju bara att göra som förut; Allt obehagligt hör hemma i Ö-mappen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta är säkert i stället för en person på miljöverket som går/gått i pension (se tidigare protokoll). I samband med detta ändras namnet på befattningen från ritare till planeringsassistent, som är "moderna".